Ve hře “psaní” budou děti psát diktát na magických papírech pomocí svého prstu. K tomu potřebují nakreslit písmeno, které slyší na papíru, a stisknout tlačítko, které ověří správnost psaní. Pokud je písmeno napsáno správně, focus se přesune na další písmeno a tak dále, dokud nebude celé slovo napsáno. Kontrola správnosti se provádí pomocí umělé inteligence, takže křivost psaní písmen je tolerována. Diktát může probíhat ve dvou režimech - po slabikách a po celých slovech, v závislosti na schopnostech dítěte.
Pokud se dítě setká s problémem při psaní nebo určování dalšího písmena ve slově, existuje možnost použití nápovědy stisknutím na pomocníka ve formě oka. Přitom se písmeno na krátkou dobu objeví uprostřed aktivního písmene.
Pokud písmeno nevyšlo, můžete ho vymazat pomocí kouzelné gumy.
Po napsání každého slova můžete vidět, jak se váš pokrok aktualizuje v kouzelné knize, která se nachází uprostřed obrazovky. Psaní diktátu končí, když jsou obě stránky naplněny písmeny.
Výuka počítání probíhá ve formě počítání ingrediencí potřebných k výrobě magického lektvaru. Každý lektvar se skládá ze tří ingrediencí. Pro výpočet množství každé ingredience potřebné pro lektvar se na magickém papíru nahoře na obrazovce objeví jednoduchá rovnice, která se generuje náhodně. Složitost rovnice je regulována nastavením hry. Rovnice je třeba vyřešit přetažením karet s čísly na správné místo na papíře. V nastaveních lze nastavit maximální číslo a základní matematické operace, které mohou být použity.
Po vyřešení rovnice se ingredience magickým způsobem dostanou do velkého kotle, který stojí uprostřed místnosti.
Dítě se naučí číst na textech známých světových a českých pohádek. Pohádky jsou napsány jednoduchým jazykem a velkým písmem, což usnadní první pokusy dítěte o čtení. Stránky lze procházet tlačítky vpřed a vzad. Uprostřed stránky je zobrazen pokrok, aby dítě vědělo, kolik mu zbývá přečíst. Pokrok přečtených stránek se ukládá i po zavření aplikace.
Pokud se vyskytnou problémy s čtením nějakého slova, existuje možnost použít kouzelnou hůlku, která vždy pomůže.
Po přečtení pohádky musí malý student odpovědět na tři kontrolní otázky, jejichž odpovědi ovlivní hodnocení na konci.